Over mij

Mijn foto
GOOD FOOD IS A PASSPORT TO EVERY HEART!

Translate

maandag 24 september 2012

Pittige Makreel Salade op Toast

Pittige Makreel Salade op Toast!

Een heerlijke lunch in een handomdraai. Een favoriet van een vriendin van me Sherida. 

  • Blikje makreel filet in zonnebloemolie
  • 5 takjes verse koriander
  • 1 sjalot
  • 1 klein teentje knoflook 
  • Citroensap
  • Madame Jeanette (naar smaak)
  • 2 gekookte eieren
  • 1 eetlepel mayonaise
  • Brood
  • Peper, zout.
  1. Kook de eieren. Ik gebruik altijd XL eieren, die stop ik in kokend water voor 9 minuten. Hierdoor is de eidooier 'net' gaar.
  2. Snijd de eieren met een ei-snijder een keer horizontaal dan verticaal, dan krijg je blokjes. 
  3. Doe de makreel zonder olie in een schaal en haal het uit elkaar met een vork zodat er stukjes ontstaan. 
  4. Rasp een klein teentje knoflook en voeg deze toe aan de makreel.
  5. Hak de madame Jeanette en sjalot heel fijn en voeg ook dit toe aan de makreel. Kijk uit hoor met madame Jeanette, het is héél heet. Dus doe er maar een beetje voor beetje bij naar smaak.
  6. Voeg er 1 el maynaise aan toe, een beetje citroensap (van 1 schijfje) en wat peper en zout, en schep het voorzichtig om. 
  7. Als laatste doe je er fijn gehakte verse koriander aan toevoegen. 
  8. Serveer met geroosterd brood, en wat schijfjes citroen om zelf toe te voegen.     

Geen opmerkingen:

Een reactie posten